Siwe włosy? I jak można zapobiegać przedwczesnemu siwieniu.

Kwiecień 15, 2017

Przedwczesne siwienie włosów:

– bardzo często powoduje nadmierny stres i nadmierne wyczerpanie organizmu. A stres i zmęczenie powoduje, że nasze komórki szybciej zużywają magnez. Natomiast niedobór magnezu w komórkach organizmu, to kataklizm dla naszego zdrowia. Brak magnezu równa się brak energii. Profesor Julin Aleksandrowicz mówił o magnezie, że jest „królem życia”. To właśnie ten pierwiastek decyduje o tym, jak żyjemy –  dobrze lub źle, lub możemy też przestać żyć, gdy go braknie w naszym organizmie. Zapotrzebowanie na magnez zwiększa się wraz z wiekiem. Zatem jeśli chcemy zapobiegać siwieniu włosów warto uzupełnić magnez w organizmie, gdyż statystyki mówią, że ok. 68 – 80% ludzi na świecie, a ok. 60% Polaków ma niedobór tego pierwiastka w organizmie. Jaki magnez kupić, aby najlepiej się przyswajał i nie zrujnował naszego portfela, jak go suplementować i jakich naturalnych produktach  występuje.

Stres fizyczny, również jak stres psychiczny leży u podłoża naszego zdrowia. Stres fizyczny dla organizmu to: promieniowanie, szczepionki, toksyny chemiczne w środowisku i żywności, leki.

Stosowane sztuczne nawozy i środki ochrony roślin, które mają za zadanie niszczyć owady chroniąc rośliny przed różnymi chorobami, niszczą system nerwowy nie tylko owadów, ale również człowieka. Spożywanie roślin z tymi środkami w pewnym momencie życia doprowadza do różnych chorób.

 

– może powodować niedobór witamin i składników mineralnych, takich jak witaminy z grupy B, jod, miedź, cynk, żelazo i akurat żelazo najlepiej uzupełni sok z buraków (własnoręcznie wyciskany) zmieszany z marchewką, jabłkiem, natką pietruszki i jarmużem. 

Niedobór miedzi można uzupełnić wprowadzając do menu wątróbkę jagnięcą lub cielęcą, nerki. Bogate w miedź są także produkty pełnoziarniste, nasiona, orzechy, ryż naturalny, warzywa liściaste, owoce suszone, grzyby, pomidory, awokado. W książce “Minerały” Klaus Oberbeil napisał: “Znowu siwy włos! Spokojnie, może po prostu brakuje Ci miedzi i wystarczy zjeść trochę koloru”. Jednakże z miedzią zalecam szczególną ostrożność, gdyż wiele osób ma nadmiar miedzi w organizmie.

Włosy potrzebuję też cynku, który bardzo słabo się wchłania w towarzystwie cukru. A cukru w diecie mamy w nadmiarze. Cynk ma wpływ na wchłanianie witaminy A. Wpływa też bezpośrednio na tworzenie się keratyny i reguluje pracę gruczołów łojowych. Najlepiej dostarczyć go w naturalnych produktach. Najbardziej bogate w cynk są: pestki dyni, słonecznik, grzyby, kakao, orzechy, cebula, czosnek, jajka, maliny, czarne jagody, marchew, buraki, szparagi, marchewka, seler, pomidory.

Brak minerałów w naszym pożywieniu jest przyczyną powstawania wielu chorób. Co ma z tym wspólnego Roundup? Glifosat (jeden ze składników) wiąże ze sobą minerały, takie jak cynk, magnez, mangan, żelazo, wapń i w konsekwencji mamy ich niedobory w organizmie.

Niedobory żelaza, krzemu w organizmie może doskonale uzupełnić królowa ziół – pokrzywa. Więcej o właściwościach pokrzywy. A jak zrobić sok z pokrzywy i zakonserwować go na zimę?

 

Dlaczego możemy mieć za mało substancji odżywczych?

Kilkaset tysięcy lat temu nasi przodkowie byli zbieraczami i myśliwymi. Czyli zjadali to co udało im się zebrać i upolować. Wówczas wykształciły się nasze geny, przystosowały się do spożywanej przez nich żywności, a od tamtej pory geny niewiele się zmieniły. A co mogli zjadać nasi przodkowie? Owoce, jarzyny, jaja dzikich zwierząt i to co udało im się złowić czy  upolować. Czy jadali mąkę?… Zboże?… A może cukier?… (źródłem cukru mógł być jedynie miód, który i dla nas ma właściwości zdrowotne).

A co na to na współczesne badania?

Okazuje się, że ponad połowa tego co zjadamy pochodzi ze źródeł, które nawet nie istniały w czasach kiedy tworzyły się nasze geny! Napisał w książce „antyrak Nowy styl życia” Dr. David Servan-Schreiber

A co to za główne źródła naszego pożywienia?

– oczyszczony cukier (m. in. pochodzący z trzciny cukrowej, buraków, z syropu kukurydzianego, fruktozy itp.),

– biała mąka (chleb, bułeczki, ciasto, naleśniki, makaron, biały ryż itp.)

– oleje roślinne (sojowy, słonecznikowy, kukurydziany, tłuszcze nienasycone)

 

Czy te ponad 50% zjadanych przez nas produktów zawiera wartościowe białka, witaminy, czy kwasy tłuszczowe omega-3 niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszych organizmów?

Otóż nie.

Nie jest to wartościowe pożywienie.

 

– przedwczesne siwienie może też być spowodowane brakiem równowagi w organizmie kwasów tłuszczowych omega 3 i omega 6. Dzieje się tak z powodu braku omega 3 w dzisiejszym pożywieniu.

Co z tego wynika?

„Kwasy omega-3 i omega-6 nieustannie współzawodniczą w naszych organizmach o kontrolę nad ich funkcjami.

Kwasy omega-6 pomagają gromadzić tłuszcz, prowadzą do utwardzania komórek, krzepnięcia krwi i rozwoju procesów zapalnych w reakcji na agresję z zewnątrz. Od początku życia człowieka stymulują powstawanie komórek tłuszczowych

Kwasy omega-3 działają zupełnie inaczej: pomagają rozwijać układ nerwowy, czynią ścianki komórek elastycznymi i zapobiegają zapaleniom. Ograniczają również wytwarzanie komórek tłuszczowych. Nasza równowaga fizjologiczna zależy w znacznej mierze od równowagi między kwasami tłuszczowymi omeg-3 i omega-6 w naszych organizmach, czyli w naszej diecie. Okazuje się, że w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat właśnie ta równowaga uległa największej zmianie”

– dr. David Servan-Schreiber.

 

Jak można doprowadzić do równowagi kwasów omega 3 i omega 6?

Otóż olej lniany i siemię lniane zawiera 3 razy więcej omega 3, niż omega 6. Picie naparów z siemienia czy też oleju lnianego pomoże wyrównać niedobory kwasów tłuszczowych omega 3 w naszym organizmie. Siemię lniane zawiera 5.73 mg żelaza w 100g. Jak stosować siemię lniane? Najlepiej świeżo zmielone ziarenka zalać gorącą wodą. Spożywać 2-3 łyżki dziennie. Zacząć od mniejszych porcji.

 

– „sok z cebuli jest kolejnym, świetnym środkiem przeciw przedwczesnemu wypadaniu i siwieniu włosów. Ostatniego czasu badacze odkryli, że siwe włosy pojawiają się na głownie z powodu nagromadzenia nadtlenku wodoru w mieszkach włosowych w skutek stresu oksydacyjnego i spadku ilości naturalnego przeciwutleniacza – katalazy (sok z cebuli sprzyja produkcji tego związku).” http://motywatordietetyczny.pl/2016/09/10-domowych-sposobow-przeciw-przedwczesnemu-wypadaniu-i-siwieniu-wlosow/

Wystarczy zetrzeć lub wycisną jedną/dwie cebule (w zależności od długości włosów) i nałożyć na włosy. Zapach mija po chwili. Pozostawić na około 30 minut. Następnie spłukać i umyć włosy. Zabieg najlepiej powtarzać codziennie przez kilka tygodni.

 

– doskonała na różne problemy z włosami, w tym przedwczesne siwienie jest amla (agrest indyjski).  Szczególnie cenne właściwości mają owoce tej rośliny, które są bardzo bogate w stabilną witaminę C (720 mg w 100 gr świeżych owoców) oraz trój terpen, lupeol, flawonoidy i polifenole, które działają antyoksydacyjnie. Amla nazywana jest najważniejszą rośliną o właściwościach rewitalizujących i odmładzających tradycyjnej indyjskiej medycyny – Ayurvedy. Amlę można zakupić w postaci proszku ze zmielonych owoców i stosować jako samodzielną odżywkę na włosy np. mieszając z sokiem z cytryny lub olejem kokosowym lub dodając do mieszanek farbujących złożonych z  henny i indygo.  O farbowaniu włosów naturalnymi sposobami więcej napiszę w jednym z kolejnych artykułów.

 

cudowne właściwości na włosy ma olej kokosowy, dzięki zawartych w nim przeciwutleniaczy stosowany regularnie powstrzymuje przedwczesne siwienie włosów. Maseczka z cytryną: w zależności od długości i objętości włosów, wymieszać ok. 3 łyżeczki soku z cytryny (plastikowe) z taką ilością nierafinowanego oleju kokosowego, aby otrzymaną miksturą pokryć całe włosy. Maseczkę nałożyć na włosy na około godzinę. Po tym czasie umyć głowę. Powtarzać raz w tygodniu.

 

magnez obok wapnia, fosforu, siarki i fluoru jest ważnym materiałem budulcowym naszych włosów, skóry i paznokci. Brak odpowiedniej ilości magnezu może powodować kruchość włosów i ich rozdwajanie na końcach. Zwiększenie objętości włosów przy użyciu Soli Epsom (siarczan magnezu): Wymieszać w kubku równie części soli i odżywki do włosów. Wstawić kubek do gorącej wody aby podgrzać miksturę i rozpuścić sól. Następnie wmasować we włosy. Po 20 minutach dokładnie spłukać.

Dlaczego magnez jest ważny dla naszych włosów?

Włosy potrzebują dużo energii ponieważ rosną. „Magnez odgrywa kluczową rolę w procesach energetycznych organizmu. Szczególnie w tych, w których dochodzi do syntezy białek ustrojowych niezbędnych dla wzrostu włosów, jak też do regeneracji ich korzeni oraz dla wielu czynności żywych komórek korzenia włosa. Ponadto magnez stabilizuje błony komórkowe oraz dba o integralność anatomiczną i czynnościową różnych organelli komórkowych. Ma to szczególne znaczenie dla nieustannie mnożących się poprzez podział komórek macierzystych włosa” http://www.przychodnia.pl/wlosy/index8.php3?s=3&d=36&t=8&p1=2

 

stosowanie niewłaściwych produktów do włosów też może mieć wpływ na przedwczesne siwienie. Szampony do włosów zawierają bardzo dużo chemicznych dodatków, które nie tylko niszczą włosy, ale też destrukcyjnie wpływają na nasze zdrowie np. stosowany w nich często eter glikolowy – 2-butoksyetanol – może powodować zmęczenie, nudność i senność. Najbardziej delikatne w działaniu są te szampony, które w swoim składzie mają detergenty z Glucoside w nazwie (np. Capryl Glucoside), a nie zawierają SLS. Szampony bez SLS słabiej się pienią, ale są dużo delikatniejsze i nie osłabiają naszych włosów. Ja ostatnio używam szamponów ziołowych Babuszki Agafii, a przyszłości zamierzam poeksperymentować i zrobić swój własny.

 

 

 

 

Źródła:

http://motywatordietetyczny.pl/2016/09/10-domowych-sposobow-przeciw-przedwczesnemu-wypadaniu-i-siwieniu-wlosow/

http://mazidla.com/kategorie-poproduktow/farby-rolinne-do-wosow/amla.html

„antyrak Nowy styl życia” Dr. David Servan-Schreiber

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.